Kompetens szülő programsorozat
EFOP 3.1.6-16-2017-00024 A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése című projekt keretében különböző sérüléssel élő gyermekek, fiatalok valamint családjaik lehetőségeinek szemléltetése esetbemutatásokon keresztül
Előadásunk első részében ismertettük, a korai fejlesztéstől elindulva a mozgásfejlesztés és a kognitív fejlesztés legfontosabb szempontjait és céljait különböző életkorok szerint. Az általános alapelvekből kiindulva az egyénre szabottság megvalósításáig.
Az előadásnak második a részében egy mozgásfejlesztő terem szükséges tulajdonságait és általános berendezési eszközeit ismertettük. Kitértünk arra, hogy életkoronként mik a legpraktikusabb fejlesztőeszközök, hogyan érdemes felépíteni egy mozgásórát, vagy mi lehet jó motiváció.
Az előadás eredményesre sikerült. Úgy érezzük, hogy sikerült egy leszűkített, de átfogó képet adnunk a témáról. Örültünk, hogy ilyen szép számmal voltak érdeklődők, a szülők aktív résztvevői voltak a délelőttnek. Az előadást lezáró téma pedig jól előkészítette a déltől kezdődő beszélgetést, ahol lehetőséget biztosítottunk az eszközök megismerésére, kipróbálására.
Érzékenyítő foglalkozások II.
EFOP 3.1.6-16-2017-00024 A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése című projekt keretében érzékenyítő foglalkozás megszervezése az óvodás illetve általános iskolás, alsó-felső tagozatos tanulók érzékenyítése a különböző fogyatékossági típusokra, a fogyatékos emberek mindennapjainak, nehézségeinek szemléltetése, bemutatása
Adventi koszorú gyertyagyújtás, Répa mese bábokkal való eljátszása, karácsonyi dalok, kézműves foglalkozás.
A jelenlévő fogyatékkal élő gyermekek és a tipikus fejlődésű ép gyermekek számára természetes volt, hogy együtt tölthették ezt a délelőttöt. kíváncsiak, érdeklődnek egymás iránt, örülnek, hogy együtt élnek meg élményeket. A többségi óvodába járó gyermekek pedig megismerhetik speciális nevelési igényű társaik életét, elősegítve ezzel a társadalmi integráció elfogadását.
Érzékenyítő foglalkozások II.
EFOP 3.1.6-16-2017-00024 A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése című projekt keretében érzékenyítő foglalkozás megszervezése az óvodás illetve általános iskolás, alsó-felső tagozatos tanulók érzékenyítése a különböző fogyatékossági típusokra, a fogyatékos emberek mindennapjainak, nehézségeinek szemléltetése, bemutatása.
Cél: A fogyatékosokkal és esetleg családjaikkal együtt töltött minőségi idő segíthetne talán a leghatékonyabban lebontani a fennálló sztereotípiákat a megszólított gyermekcsoportok gondolkodásában. Hiszen a kisgyermek, ha megtapasztalhatja, ha lehetősége van arra, rugalmasan tud alkalmazkodni a fogyatékos emberhez, gyerektársához. Őszinte kérdéseit, ha van kinek feltennie, és azokra választ kap, ha közös élményekben lehet része fogyatékos társaival, egy életre biztosított részéről az empatikus odafordulás, az együtt érző, méltányos segítségnyújtás a kellő élethelyzetekben. Ennek megteremtéséhez, biztosításához, mind a fogyatékos, mind az egészséges gyermeknek joga van. Ezt szeretnénk segítséget nyújtani ezekkel a kulturális programokkal.
Zenei előadás gitár kíséretében, Mikulás csalogató énekek, kézműves foglalkozás
A jelenlévő fogyatékkal élő gyermekek és a tipikus fejlődésű ép gyermekek számára természetes volt, hogy együtt tölthették ezt a délelőttöt. Személyes tapasztalatom, hogy a mezőmegyeri lányok, feltöltődve és élményekkel gazdagodva tértek haza. A Napraforgós gyerekek pedig szeretettel és érdeklődéssel fordultak a vendégekhez.
Érzékenyítő foglalkozások I
EFOP 3.1.6-16-2017-00024 A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése címmel a súlyos és halmozott fogyatékossággal élő gyermekeket ellátó intézmények szakmai fejlesztésének támogatása érdekében” kiírt pályázat keretein belül érzékenyítő program a súlyosan, halmozottan fogyatékos gyermekek társadalmi elfogadásának segítése.
Nagyon örömteli volt, hogy rengeteg saját élményt osztottak meg velünk a tanulók, nagyon jó „hasonlatokat” hoztak. Kiderült, hogy többen kerültek már kapcsolatba fogyatékos személyekkel. A tanulók kis csoportokban vettek részt az érzékenyítésen, mindenki érdeklődő és nyitott volt a bemutatónkra és a gyakorlatban is szívesen próbálták ki az eszközöket.
Kompetens szülő programsorozat
EFOP 3.1.6-16-2017-00024 A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése című projekt keretében különböző sérüléssel élő gyermekek, fiatalok valamint családjaik lehetőségeinek szemléltetése esetbemutatásokon keresztül
Kliens-út alakulásának lehetőségei, kliens-út alakulását befolyásoló tényezők, intézményi lehetőségek Békéscsabán, esetbemutatás, kedvezmények, lehetőségek.
A délelőtti előadás nagyon pozitív élmény volt. Úgy érezzük, hogy sikerült egy leszűkített, de átfogó képet adnunk a témáról az érdeklődőknek. Reméljük, hogy az előadássorozat többi alkalmára még több résztvevő tud majd ellátogatni. Az előadás témái, gondolatmenete pedig továbbfolytatódott a délutáni konzultáció alkalmával.